mandag 7. april 2008

Arbeidskrav 1

Å skrive Wikibok er i utgangspunktet en utrolig spennende oppgave. Og ikke minst lærerik, men utrolig tidkrevende. Det er jo helt klart at noen bør overvåke disse sidene, for selv om det er meningen at det er studentene som skal gjøre dette selv, har man ingen garanti for at det blir lest korrektur på alt. Dette ligger jo ute på åpent nett og man ønsker jo selvsagt at det man skriver skal være så bra som mulig. Jeg kom inn i studiet litt senere enn de andre, og det har ikke vært så enkelt. De fleste temaer var allerede blitt skrevet om, og det var en litt uoversiktlig jungel for meg å orientere meg i for å finne på noe nytt å skrive om. Det ble mange små innlegg, kan du si :-). Håper jo virkelig at disse sidene vil være til nytte for noen, her jeg sitter på forelesning om hvordan man søker informasjon på Internett... Ellers har det jo vært interessant jobb, selv om det til tider også har vært frusterende, i og med at jeg kom inn litt sent i studiet og også mangler opplæring i å skrive wikibok. Jeg må også få si at noen av studentene har vært utrolig flinke i dette arbeidet, de har til og med kommet med diverse undervisningsopplegg i de forskjellige fagene , og det er jo utrolig bra. Jeg synes også at det på Wiki burde det være "banker" for digitale multimediepresentasjoner, for eksempel digital historiefortellinger, animasjonsfilmer og Power Pointpresentasjoner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Enig i det du skriver her. Det er jo dette som er pensumet vårt, og da hadde det vært fint å kunne stole 100% på det som står der. Men nå kom det jo en mail om at flere på høgskolen skulle kikke på artiklene vi har skrevet, så da blir det nok rettet opp slik at det som står det er riktig.:)