mandag 7. april 2008

Arbeidskrav 3

Da var det å begynne med arbeidskrav 3, som er å lage blogg og å skrive diverse blogginnlegg. En del av oppgaven var også å kommentere på andres blogginnlegg. Dette arbeidet gikk greit, og jeg syntes det var interessant i disse "bloggtider" å få seg en blogg. Jeg synes det er utrolig viktig å følge med i tiden, spesielt hvis man har barn eller jobber med barn. Dette er jo deres hverdag, og det vil aldri forsvinne. Jeg fikk meg en tankevekker angående dette en dag, da min eldste sønn hadde lastet ned den nyeste versjonen av Internett når jeg kom hjem fra jobb. Jeg spurte fortvilet hvorfor han hadde gjort det, jeg likte jo så godt den gamle. Da måtte jeg le litt og ta meg i det, man er jo bare nødt til å følge med i tiden, og det vil hele tiden komme nye og bedre ting, de er ikke noe man slipper unna uansett. Verken i læreryrket eller på noen annen arbeidsplass...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Jeg har de samme synspunktene som deg at blogg er viktig å ha fokus på. Dette er fremtidsrette og i tiden. Jeg har selv fire barn og ser at det er viktig og følg med på hva de driver med. Det er nok mange foreldre som ikke har kontroll på det. Vi som fremtidige lærer må da lære eleven fordeler og ulemper ved bruken av de forskjellige mediene.
Lykke til videre i studiene og i fremtidig jobb.

Anonym sa...

Det var ganske spennende å lese om din reaksjon på at din sønn hadde lagt inn siste versjon av explorer. Tror den følelsen du nevner her er veldig vanlig, og kanskje spesielt i læreryrket. Svært mange i dagens skole setter seg litt på bakbeina når noe nytt introduseres. Håper og tror at vi "IKT for lærere"-studenter kan være med på å snu dette!

Lykke til med innspurten!

Mvh Kari-Anne

Anonym sa...

Hei Mette!

Stemmer det at du allerede jobber som lærer mens du tar siste året? Det er i hvert fall veldig betryggende å høre at lærere "der ute" er oppdaterte (i den grad det lar seg gjøre). Jeg har selv en sønn, og læreren hans har passert 60, likevel er jeg fascinert over hva hun lærer bort til han. Det viser at IKT blir tatt på alvor!

Jenny sa...

Hei! Ja, er jo viktig å følge med i tiden, men hva skal man egentlig med en blogg? Da burde man i alle fall ha noe fornuftig å si, ikke bare snakke dritt om andre som noen bruker bloggen sin til!

Anonym sa...

Hei!
Det er helt riktig som du sier. Veldig viktig å følge med i tiden og ikke være redd for å prøve ut noe nytt. Det er nok mange som kvier seg for å prøve nye ting og heller foretrekker det gamle og gode. Det er veldig lett at det blir sånn, men man må heller prøve å se muligheter til å utvikle seg og våge å prøve noe nytt. Det tror jeg er sunt!:) Man lærer av å feile...
Lykke til videre.

Stian

Anonym sa...

Hei Mette!
Enig i at dette arbeidskravet var helt ok. Blogging er jo som du sier noe hverdagslig for barn og unge. Som du sier, så er veldig viktig å følge med på utviklingen. Selv for en "ung jente" på 39 år =)