mandag 7. april 2008

Arbeidskrav 2


Digital historiefortelling! Dette var et kjempemorsomt arbeidskrav, men dog også utrolig tidkrevende. Vi var tre på gruppa, Jenny, Mona og meg. Vi bestemte oss for å lage en digital historiefortelling om Henrik Wergeland siden det er 200 år siden han ble født i år, og den skulle passe for ungdomstrinnet. Selve arbeidsfordelingen gikk veldig bra, vi var stort sett enige om det meste. Det vanskeligste med dette arbeidskravet var å finne ut hvilke bilder som kunne brukes til å legges ut på Internett på grunn av Åndsverksloven. Jeg nevnte at arbeidet var tidkrevende, og selvsagt vil det gå raskere neste gang, men jeg er virkelig for å få opprettet en "bank" for dette så fort som mulig da jeg tror at digitale historiefortellinger er noe som engasjerer elevene. Som tidligere sagt så er elevene utrolig takknemlige når lærerene engasjerer seg i noe som omhandler IKT. I hvert fall er de det i ungdomsskolen der jeg jobber. Her kan du se vår historiefortelling: http://www.youtube.com/watch?v=PoRDrGMGHLM

Ingen kommentarer: